Veel gestelde vragen

Onderstaand treft u een aantal veel gestelde vragen aan met daarbij de bijbehorende antwoorden. Indien u een vraag heeft en deze er niet bij staat, of u nog een vraag heeft over een gegeven antwoord, neem dan contact met ons op (e-mail: info@anansi-tomte.nl)

Ik wil graag een bestelling plaatsen bij Anansi & Tomte. Hoe kan ik deze bestelling betalen?

Nadat u het product dat u wenst te bestellen in uw winkelmandje heeft geplaatst en kiest voor de optie ‘afrekenen’, kunt u een betaalwijze kiezen.

Indien u uw bestelling laat bezorgen via PostNL, dan heeft u de keuze om het bedrag van de bestelling (en eventuele verzendkosten):
– te betalen via iDeal, of
– over te maken op onze bankrekening (IBAN: NL38 KNAB 0255640005 t.n.v. Anansi & Tomte)

Indien u uw bestelling bij ons af komt halen (in Vleuten, vlakbij Utrecht), dan heeft u de keuze om het bedrag van de bestelling:
– van te voren te betalen via iDeal, of
– van te voren over te maken op onze bankrekening (IBAN: NL38 KNAB 0255640005 t.n.v. Anansi & Tomte), of
– contant te betalen bij het afhalen in Vleuten.

Als ik mijn bestelling laat bezorgen, wat zijn dan mijn verzendkosten?

De verzendkosten die wij aan u doorberekenen worden weergegeven nadat u de in uw winkelmandje geplaatste producten gaat afrekenen.

Gratis
Bij een bestelling van € 75,00 incl. BTW of meer wordt uw pakket binnen Nederland GRATIS naar u toegezonden (pakket van max. 100 x 70 x 58 cm en max. 30 kg)

Tarief binnen Nederland
Bij een bestelling van minder dan € 75,00 incl. BTW die naar een adres binnen Nederland wordt toegezonden, geldt het standaard tarief van € 5,95 incl. BTW. Hierbij geldt als voorwaarde dat het pakket maximaal 30 kg weegt en een maximale afmeting van 100 x 70 x 58 cm heeft.

Alle verzendingen worden verzonden via PostNL met een Track & Trace link.

Tarief buiten Nederland
Bij een bestelling naar een adres buiten Nederland gelden, uitgaande van een pakket van maximaal 30 kg en een maximale afmeting van 100 x 70 x 58 cm, de volgende tarieven:

> België: € 10,59 incl. BTW

> Duitsland: € 10,89 incl. BTW

> Frankrijk: € 16,64 incl. BTW

> Spanje: € 18,76 incl. BTW

> UK: € 14,22 incl. BTW 

Wilt u de tarieven weten voor verzending van pakketten met een andere afmetingen en/of gewicht of voor verzending van pakketten naar andere landen binnen of buiten Europa? Neem dan contact met ons op. Deze tarieven zijn op aanvraag.

Wat is de levertijd van de door mij geplaatste bestelling?

Wij zullen de door u geplaatste bestelling zo spoedig mogelijk, maar in elk geval binnen 48 uur nadat uw betaling is ontvangen aan u toezenden. Indien dit ons om welke reden dan ook niet lukt, zullen wij u daar zo spoedig mogelijk per e-mail over informeren.

In geval van een bezorging op een adres binnen Nederland:
Nadat wij de bestelling hebben verzonden, zenden wij u een e-mail met de track & trace code zodat u de zending kunt volgen. Onder normale omstandigheden zult u de bestelling dan de volgende dag bezorgd krijgen (uitgezonderd de zondag). Aangezien de bezorging via PostNL verloopt kunnen wij echter geen garanties over de duur van de verzending afgeven.

In geval van een bezorging op een adres buiten Nederland:
Indien u uw bestelling geleverd wilt hebben op een adres buiten Nederland en u meer wenst te weten over de te verwachte levertijd, neem dan contact met ons op (info@anansi-tomte.nl). Wij kunnen u daar dan nader over informeren.

Afhalen:
In plaats van een verzending via PostNL is het ook mogelijk uw bestelling bij ons (in Vleuten) af te halen. Afhalen is mogelijk nadat wij de betaling van de bestelling hebben ontvangen (via iDeal, overmaking op onze bankrekening of contante betaling bij afhalen) en er een afhaalafspraak is gemaakt. Voor het maken van een afspraak kunt u contact met ons opnemen (info@anansi-tomte.nl).

Kan ik mijn bestelling op een ander adres dan het factuuradres laten afleveren?

Ja, dat is mogelijk. Tijdens het afrekenen op onze website kunt u zelf bepalen welk verzendadres en welk factuuradres u opgeeft. Deze adressen mogen ook van elkaar afwijken.

Is het mogelijk een product retour te zenden?

Ben u niet helemaal tevreden en wilt u een product retourneren? Geen enkel probleem! Binnen 14 dagen ná ontvangst van de bestelling kunt u de artikelen aan ons terugsturen (tenzij bij de omschrijving van het product op onze website uitdrukkelijk staat vermeld dat dit niet mogelijk is).

Voor het goed doorlopen van een retourzending dient u de volgende stappen te doorlopen:

Stap 1.
Download ons retourformulier, vul deze volledig in en mail dit formulier als bijlage naar info@anansi-tomte.nl. Let op: u dient het ingevulde formulier ook meteen te printen. Het geprinte exemplaar dient namelijk bij het retourpakket gevoegd te worden.

Retourformulier:  Downloaden

Stap 2.
U ontvangt van ons een e-mail met een link om een retouretiket te downloaden en te printen.

Stap 3.
Verpak de retourzending, voeg het ingevulde retourformulier toe en plak het retouretiket op het pakket. Het verpakken van de retourzending mag in de originele verpakking, maar als u een andere goede verpakking hebt, is dat ook goed.

Stap 4.
Verstuur het pakket met het daarop geplakte retouretiket via het dichtstbijzijnde servicepunt van PostNL naar onderstaand adres. Dit adres staat ook vermeld op het retouretiket. De kosten hiervoor zijn voor eigen rekening.

Anansi & Tomte
Trévouxperenlaan 89
3452 DT Vleuten

Stap 5.
U ontvangt van ons een e-mail zodra wij uw retourzending hebben ontvangen. Indien van toepassing wordt het retourbedrag binnen ca. 7 dagen overgemaakt naar de door u opgegeven bankrekening. U ontvangt dan ook de eventueel door u betaalde verzendkosten voor de heenzending van ons terug, tenzij slechts een deel van de bestelde producten retour worden gezonden.

Houd bij het terugsturen rekening met het volgende:

  • Zorg dat u uw retourzending binnen 14 dagen ná  ontvangst van uw bestelling terugstuurt;
  • De producten moeten in de originele staat teruggestuurd worden. Zorg er ook voor dat het geheel goed verpakt is zodat het niet kan beschadigen tijdens het transport.
  • Bij een retourzending ontvangt u de eventueel door u betaalde verzendkosten voor de heenzending van ons terug, tenzij slechts een deel van de bestelde producten retour worden gezonden. De kosten voor de retourzending zijn in alle gevallen voor uw eigen rekening.
  • De retourgestuurde producten worden niet  teruggenomen indien: het product gebruikt/gedragen/  gewassen is , het product en/of de originele verpakking  van het product beschadigd is en/of u zelf getracht heeft  een schade aan het product te herstellen.

Waar kan ik het retourformulier downloaden?

U kunt het retourformulier hier downloaden.

Retourformulier:  Downloaden

Dit formulier dient u in te vullen en per mail aan ons toe te zenden indien u één of meer bij ons bestelde producten (binnen 14 dagen na ontvangst) retour wilt zenden.

Meer informatie over het retourneren van producten kunt u terugvinden op onze pagina Verzenden en Retourneren.

Hebben jullie een spaarsysteem?

Ja! Omdat wij graag een relatie met u opbouwen en u willen bedanken als u zich als klant bij ons registreert en kiest voor onze producten, hebben wij een spaarpuntensysteem opgesteld.

In het kort houdt dit in dat u spaarpunten opbouwt indien u als geregistreerde klant één of meer producten (die vallen onder het spaarpuntensysteem) bestelt. Bij elk product op onze website staat aangegeven of en zo ja, hoeveel spaarpunten u met de aankoop van dat betreffende product opbouwt. Ook ziet u bij elk product staan hoeveel spaarpunten u dient te hebben om het betreffende product volledig met spaarpunten te kunnen betalen. U kunt de spaarpunten echter ook gebruiken om op deze producten een korting te krijgen.

De verdere voorwaarden die van toepassing zijn op ons spaarpuntensysteem treft u aan in de voorwaarden van dit systeem.

Hoe en wanneer kan ik spaarpunten opbouwen en hoeveel bouw ik dan op?

Indien u één of meer producten (waar de opbouw van spaarpunten op van toepassing is) bestelt via www.anansi-tomte.nl, kunt u spaarpunten opbouwen. Voorwaarde is dat u zich op deze website als klant heeft geregistreerd en ook als zodanig bent ingelogd tijdens het plaatsen van de bestelling. Deze registratie kunt u doen door een ‘mijn account’ aan te maken op de website.

Voor de geregistreerde klant wordt bij het tonen van de inhoud van het winkelmandje zichtbaar of en hoeveel spaarpunten met de bestelling van een bepaald product worden opgebouwd.

Hoeveel spaarpunten u opbouwt is afhankelijk van de prijs van het bestelde product waar de opbouw van spaarpunten op van toepassing is.

Voor welke producten kan ik de opgebouwde spaarpunten inleveren en op welke wijze doe ik dat?

U kunt producten waarop het inleveren van spaarpunten van toepassing is (deels) afrekenen met door u opgebouwde spaarpunten, mits u afrekent als ingelogde geregistreerde klant. Bij de weergave van de verschillende producten op de website kunt u zien op welke producten het inleveren van spaarpunten van toepassing is, doordat bij die producten dan zowel de prijs in euro’s als in aantal benodigde spaarpunten staat weergegeven.

De spaarpunten die u heeft opgebouwd bij bepaalde bestelling(en), kunt u inleveren bij een eventuele daarop volgende bestelling. Voorwaarde is dat u deze bestelling doet als ingelogde geregistreerde klant en u voldoende spaarpunten heeft opgebouwd voor het betreffende product. Wanneer u gaat afrekenen kunt u zelf kiezen of en hoeveel u spaarpunten wilt inleveren. Wel is het minimaal aantal in te leveren spaarpunten altijd 10.

Ik ben op zoek naar een product dat in het assortiment van Anansi & Tomte zou kunnen passen, maar niet op de website van Anansi & Tomte staat. Kunnen jullie dat product toch leveren?

Als u een product zoekt dat wij op dit moment niet in ons assortiment hebben maar er wel in zou kunnen passen, kunt u hierover contact met ons op te nemen. Wij zullen dan beoordelen of wij het product aan ons assortiment willen toevoegen zodat wij het betreffende product ook aan u kunnen leveren. Wij berichten u daar dan zo spoedig mogelijk over.

Ik maak zelf mooie producten die naar mijn idee goed in het assortiment van Anansi & Tomte zouden passen en die ik ook graag via jullie website zou willen aanbieden. Wat kan ik daarmee?

Leuk! Anansi & Tomte staan altijd open voor nieuwe ideeën! In een dergelijk geval kunt u per e-mail (info@anansi-tomte.nl) of telefonisch (06-49889281) contact met ons opnemen. We zullen u dan vragen een nadere toelichting te geven op uw product en van daaruit verder met u in overleg treden over een eventuele samenwerking.

Hoe kan ik in contact komen met Anansi & Tomte?

Indien u contact met ons wilt opnemen, dan kunt u het contactformulier op onze website invullen en aan ons toezenden. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Ook is het mogelijk ons een e-mail te zenden naar info@anansi-tomte.nl of om ons op nummer 06-49889282 te bellen of een whatsapp bericht te sturen.

Hebben Anansi & Tomte ook een fysieke winkel?

Nee, Anansi & Tomte hebben alleen een webshop. Het op de website vermelde contactadres is dus geen bezoekadres. Wel kan een bestelling desgewenst op het contactadres worden opgehaald, nadat daar eerst een afspraak voor gemaakt is. Bij het afrekenen dient u dan te kiezen voor de optie “Afhalen (op afspraak)”.