Onze merken & onze partners

De vriendschap tussen Anansi & Tomte heeft geleid tot een uniek assortiment aan producten die nu via deze website worden aangeboden.

Met betrekking tot de producten die Anansi & Tomte in hun assortiment opnemen vinden ze het van belang dat het gaat om producten die dichtbij de natuur liggen, in hun ontstaan zowel de makers als de omgeving niet (onnodig) hebben belast, bij voorkeur zoveel mogelijk wordt gerecycled en/of waarbij aandacht is besteed aan de verschillende culturen en mensen die onze wereld kent.

 

Onze merken

Merken die terug te vinden zijn in het assortiment van Anansi & Tomte zijn bijvoorbeeld:

  • Paola Reina
    Hét Spaanse poppenmerk waar de volledige pop nog wordt geproduceerd in Spanje en waar veel aandacht wordt besteed aan het  produceren van poppen met verschillende afkomst.
  • Rubens Barn
    Een Zweeds poppenmerk waar ze mooie stoffenpoppen maken met diverse huidskleuren, kleuren haar en ogen. Ook hebben ze een  aantal mooie poppen in hun assortiment die grotendeels gemaakt zijn van 100% biologisch katoen.
  • Bonnie & Pearl
    Dit is een vrij nieuw Brits poppenmerk dat staat voor poppen van hoge kwaliteit met diverse haar- en huidskleuren.
  • Uitgeverij Christofoor
    De vrij kleine uitgeverij Christofoor heeft als missie: “boeken uitgeven, die de mens in staat stellen zich zelf innerlijk te vernieuwen  en zijn horizon te verbreden, om daardoor de samenleving nieuwe impulsen te geven.” Deze missie komt terug in het soort boeken  dat zij uitgeven. Op Vrije Scholen zijn veel boeken van deze uitgeverij in de kast terug te vinden.
  • Levendig Uitgever
    Levendig Uitgever heeft als doel: “Kinderen te ondersteunen in hun sociaal-emotionele en levensbeschouwelijke ontwikkeling. Om grote en kleine dromen waar te maken.” De man achter Levendig Uitgever is Jeroen Hoogerwerf. Hij is tevens hoofdredacteur van het blad “Kleur op school”. Een blad voor scholen die aandacht willen besteden aan levensbeschouwing en sociaal-emotionele vaardigheden, aan samenleving en burgerschap.
  • Uitgeverij Clavis
    Het motto van deze uitgeverij is: “we make children’s dreams come true!”. Bij Clavis geloven ze dat boeken de verbeelding en dromen van toekomstige generaties stimuleert. Ze zijn er van overtuigd dat de wereld van morgen lijkt op de dromen van de kinderen van vandaag.

Onze partners

Anansi & Tomte zijn niet alleen met een enkele grotere merken een samenwerking aangegaan, maar ook met lokale, kleinschalige bedrijven in landen als Ghana. Bijvoorbeeld:

  • Beads on the Beach
    Vlakbij Ko-Sa Beah Resort heeft Kwadjo zijn eigen glaskralenmakerij ‘Beads on the Beach’ gevestigd. Hij maakt daar in een eigen gemaakte oven van termietenklei van oude glazen flesjes en potjes mooie en bijzondere glaskralen. Deze glaskralen zitten in veel van onze sieraden verwerkt.